woensdag 29 mei 2013

Presentatie 'Je Maintiendrai' byDD

Op vrijdag 24 mei heb ik mijn creaties gepresenteerd tijdens Floating Fashion Week te Amsterdam. Deze week is opgedragen aan het nieuwe koningspaar.
Dit was een goede gelegenheid om mijn colbert met het wapen van Nederland te showen.
Synoniemen voor 'je maintiendrai' zijn bewaren en behouden, wat de kern van mijn werk is. Kleding die ik van vrienden krijg restyle ik, of ik gebruik de stoffen ervan om een nieuw kledingstuk te maken.
Andere synoniemen zijn volhouden en aanhouden. Dit zegt meer iets over mij. Na mijn opleiding (HTS Bouwkunde) heb ik 8 jaar in de bouw gewerkt. Toen mijn eerste dochter kwam in 2004 ben ik les gaan geven op dezelfde school. Vanwege het groot brengen van mijn twee dochters, heeft het toch nog tot 2010 geduurd voordat ik eindelijk aan de slag kon gaan om mijn ideeën uit te werken.

Je kunt doorklikken op de gekleurde woorden!





Maaike Widdershoven draagt Rok Rolling Stones en opent daarmee de show op de muziek van Neptunes - Sympathy for the Devil (iets meer funky dan de originele versie van de Stones).
Daarna ben ik aan de beurt op de muziek van Michael Jackson - Don't stop till you get enough. Ik draag Trui Nolita.



Omdat de outfit van Jamila Jarir ons doet denken aan de jaren '20, hebben we bijpassend het nummer van Fred Astaire - Puttin' on the Ritz uitgekozen.
En Liselotte van Oeffelt draagt een jurk/blouse en loopt op het nummer van Dolly Parton - 9 to 5.



Angelique Mulder en Marieke Megens dragen beide een cape gemaakt van een colbert. Ze lopen op de muziek van Grace Jones - Libertango, stijlvol en toch ook sexy wat zowel in de muziek te horen is als te zien is aan de kleding. 




Vanwege de disco-outfit van Annette Vemer loopt zij op het nummer van Robin Thicke - Blurred Lines.
Bij de styling van Annick Boonen moesten we denken aan de chique Bond-girls. Vandaar dat we de theme-song van James Bond hebben uitgekozen. Daarbij draagt Annick een DDachon van bont! 



Bij de retro-blouse die Delilah Rudolf draagt wilde ik een nummer uit de film van Pulp Fiction, en daarom draaide onze DJ Flitz, Cees Beuzekom, Jungle Boogie van Kool & The Gang.
Als laatste showde Anneke van de Wolfshaar het colbert met het wapen van Nederland. Maaike Widdershoven zong hierbij a capella het koningslied van John Ewbank.

,


Maaike was niet alleen model maar ook presentatrice van de show.



In de finale droegen de modellen op hun outfit een DDachon, die je kunt kopen via mijn webshop.


Nog even met z'n allen op de foto.


Ook werd ik onderscheiden met een Fashion Award voor het op de kaart brengen van duurzame mode. De award schittert op mijn borst.



In het Pulitzer Hotel proostten we op een super gave ervaring en sprankelende show!

1 opmerking:

  1. Daphne, dank je wel dat je mij gevraagd hebt om mee te lopen met de show. Wat een mooie verrassende creaties maak je. Het was een topdag, heel leuk met al die meiden. Dank en heel veel succes met alles wat je doet, xx, An

    BeantwoordenVerwijderen